30.04.10

Адміністратор системи

Адміністратор системи - особа, яка керує інформаційною системою взаємодії з користувачами, що забезпечує надійність функціонування. Часто використовують термін «сисадмін», від англ. system administrator.

Джерело: Толковый словарь терминов понятийного аппарата информатизации образования. – М.: ИИО РАО, 2006. – 88 с.

28.04.10

Технологія Веб 2.0 як засіб використання освітніх веб-ресурсів майбутніми вчителями інформатики

Г.В.Стеценко
ТЕХНОЛОГІЯ ВЕБ 2.0 ЯК ЗАСІБ ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНІХ ВЕБ-РЕСУРСІВ МАЙБУТНІМИ ВЧИТЕЛЯМИ ІНФОРМАТИКИ
Існує кілька сучасних перспективних веб-технологій, використання яких дає змогу педагогами вирішувати найрізноманітніші освітні завдання. Однією з таких технологій є технологія Веб 2.0 (Web 2.0) – друге покоління мережних сервісів, що останнім часом стали основою розвитку мережі Інтернет. Аналіз останніх досліджень та публікацій [1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 9] свідчить, що використання цих технологій набуло широкого поширення в сфері освіти.



Принциповою відмінністю технології Веб 2.0 від технологій Веб 1.0 (першого покоління сервісів мережі Інтернет), є те, що її використання дає змогу не лише переглядати веб-ресурси мережі, а й завантажувати власні, здійснювати обмін цими ресурсами з іншими користувачами, діяти спільно з метою їхнього накопичення, брати участь в обговореннях та ін. [8].  
Технології Веб 2.0 справедливо називають соціальними сервісами мережі Інтернет, оскільки їх використання зазвичай здійснюється спільно в межах відповідної групи користувачів. Групи користувачів можуть утворювати цілі мережні співтовариства, які об’єднують свої зусилля для досягнення відповідної мети. Прикладом такої групи може бути створення мережного співтовариства студентів – майбутніх вчителів інформатики для спільного використання освітніх веб-ресурсів з інформатики.
Аналіз основних соціальних сервісів мережі Інтернет [1] дає змогу дібрати ті сервіси, використання яких буде ефективно впливати на методичну підготовку майбутніх вчителів інформатики до використання освітніх веб-ресурсів. 
На нашу думку, доцільно використовувати такі соціальні сервіси:
- системи створення веб-журналів;
- системи вікі-енциклопедій;
- системи збереження мультимедійних веб-ресурсів.

Адміністратор комп'ютерної мережі

Адміністратор комп'ютерної мережі - особа або група осіб, що займаються поточним управлінням мережі і перспективою її розвитку. Основні функції: забезпечення надійності функціонування, визначення та видача адрес і паролів доступу, забезпечення взаємодії з іншими мережами, взаємодія з адміністраторами бази даних та ін. Інструмент управління - система мережевого управління.

Джерело: Толковый словарь терминов понятийного аппарата информатизации образования. – М.: ИИО РАО, 2006. – 88 с.

26.04.10

Навчальні матеріали у мережі

Сьогодні знайшла цікаве посилання "Навчальні матеріали за темою "Інтернт"". Хоча там не всі матеріали стосуються Інтернет і вони всі російською мовою, проте, можна їх використовувати у процесі навчання.

Дивіться

На ресурсі Вінницького міського центру дистанційної освіти розмішена розробка І.Скляр "Вивчаємо мову программування PASCAL" поурочні плани. Матеріали у відкритому доступі українською мовою.

Дивіться

На сайті кафедри інформатики і методики викладання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка розміщено матеріали для вивчення інформатики у 9-11 класах та методики навчання інформатики. Нажаль вони у закритому доступі, проте, я думаю, якщо попросити добре адміністратора, то він надасть до них доступ.

І ще одне посилання на сьогодні - презентації вчителя інформатики.

Бажаю вам наснаги. Чекаю ваших посилань на подібні ресурси.

Адміністратор бази даних

Адміністратор бази даних - особа або група осіб, що займаються поточним управлінням бази даних і відповідають за технологію її роботи. Основні функції: забезпечення надійності функціонування, підтримки цілісності, забезпечення санкціонованого доступу, реструктуризація, актуалізація даних та ін. Інструмент управління - спеціальні програми.

Джерело: Толковый словарь терминов понятийного аппарата информатизации образования. – М.: ИИО РАО, 2006. – 88 с.

25.04.10

SilveOS - безкоштовна віртуальна операційна онлайн-система

SilveOS - Microsoft Silverlight базована віртуальна операційна онлайн-система. Це - веб-сайт, який моделює операційну систему у web-браузері. SilveOS копіює настільне навколишнє середовище всім відомої сучасної операційної системи :). Користувач може почати використовувати програми відразу ж без встановлення.

Спочатку, коли зайти на сайт , то буде запропоновано ввести логін і пароль, або зареєструватися.


24.04.10

Автоматизоване робоче місце (АРМ) викладача / учня

Автоматизоване робоче місце (АРМ) викладача / учня - сукупність засобів обчислювальної техніки та програмно-апаратних засобів, призначена для роботи однієї людини.

Джерело: Толковый словарь терминов понятийного аппарата информатизации образования. – М.: ИИО РАО, 2006. – 88 с.

22.04.10

Автоматизоване робоче місце

Автоматизоване робоче місце (АРМ) - комплекс технічних, програмних та методичних засобів, які обслуговують робоче місце фахівця, що забезпечує здійснення інформаційної діяльності, інформаційної взаємодії та доступ до інформаційних ресурсів.

Джерело: Толковый словарь терминов понятийного аппарата информатизации образования. – М.: ИИО РАО, 2006. – 88 с.

21.04.10

Google-аккаунт за допомогою 4-кроків

Автоматизована система управління

Автоматизована система управління (АСУ) - система управління будь-яким об'єктом, в якій людина бере безпосередню участь. Сучасна АСУ передбачає наявність у своєму складі комп'ютерів різної потужності, з'єднаних каналами зв'язку.

Джерело: Толковый словарь терминов понятийного аппарата информатизации образования. – М.: ИИО РАО, 2006.

20.04.10

Детальний посібник про те, як зробити і оформити гіперпосилання

Гіперпосилання (або просто посилання) служать сполучною ланкою між веб-сторінками. Завдяки їм, веб-середовище функціонує, а ми можемо переходити з однієї сторінки на іншу за допомогою, всього лише, натискання на кнопку. Як кажуть палкі прихильники веб-стандартів, "без гіпертекстових посилань не було б веб-середовища, а була б просто нескладна добірка окремих сторінок". Так що, без посилань ми б пропали. Ми шукаємо їх на сторінці, бажаючи заглянути далі. Ми, звичайно, затримуємося там і сям, щоб щось прочитати, але в результаті завжди переходимо з якої-небудь посиланням.

Оформлення посилань

Оформляючи посилання, пам'ятайте, що користувачі не читають, вони переглядають вміст сторінки. Ви чули про це раніше, і це правда. Тому обов'язково зробіть свої посилання помітними. Крім того, вони повинні вказувати, куди потрапить користувач з їх допомогою.

Давайте, для початку розглянемо CSS-селектори і псевдокласси:

Нове посилання
* a:link { }

Пройдені посилання
* a:visited { }

Користувач наводить курсор на посилання
* a:hover { }


Користувач клацає по посиланню
* a:focus { }

Користувач клацнув за посиланням
* a:active { }

На сайті TLC використані не просто текстові посилання, але також іконки, що позначають відповідні типи файлів.

17.04.10

Цікаві завдання для Excel

Смак губної помади?

Агенція статистики шляхом анкетування опитала росіян і з'ясувала, що дівчата до 17 років фарбують губи в день по 16 разів, від цього віку до 21 року - 12 разів, до 27 років - 6 разів, 35 - 2 рази, до 45 років - 4 рази, до 55 років - 3 рази, до 65 років - 1 раз. За іншою анкетою, чоловіки зізнавалися, наскільки їм приємна на смак жіноча губна помада. Виявилося, 93% з числа опитаних чоловіків це абсолютно все одно, 5% - помада навіть подобається, і лише 2% - вона гидка.

Що таке перший поцілунок?

Агенція статистики шляхом анкетування опитала  росіян і з'ясувала, що 98% від числа опитаних городянок люблять цілуватися з закритими очима. Зате 63% чоловіків вважають за краще цим займатися з відкритими очима. У багатьох анкетах читачі з власної ініціативи намагалися пояснити свої пристрасті до сліпого або зрячого поцілунку. З'ясувалося, що у більшості дівчат і жінок очі закриваються самі собою. Чоловіки ж люблять підглядати за реакцією партнерки - чи не час приступати до більш серйозних речей.

Цим же опитуванням агенція з'ясувала, наскільки активно цілуються росіяни. Виявилося, що середні поцілунки до 14 років тривають близько 40 секунд, від цього віку до 17 років - 1 хвилину 25 секунд, до 21 року - 14 хвилин, до 23 років - 19 хвилин, до 27 років - 9 хвилин, до 32 років - 8 хвилин, до 35 років - 7 хвилин, до 40 років - 1 хвилину, до 45 років - 20 секунд, до 50 років - 4 секунди, до 60 років - 2 секунди.

Час першого кохання?

Агенція статистики шляхом анкетування опитала  росіян і з'ясувала, що 30 відсотків росіянок закохалися в перший раз на 5 років, 15% - уперше захопилися хлопчиками в початкових класах школи, 45% - втратили голову в 12 років, 5% - у 14 років, і останні 5 % - закохалися в перший раз у 15-17 років. У чоловіків все по-іншому. Перший раз вони закохуються в 11 років - 60% росіян, решта зустрічають своє перше щастя - в 14-17 років.

Яку невластиву роботу виконують по будинку жінки?


Виявилося, що забивають цвяхи - 92 відсотки від числа опитаних жінок, ремонтують побутову техніку - 4 відсотки, переносять меблі - 57, чистять засмічені водопровідні труби - 17, виносять сміття - 64, вибивають килими - 9, спокушають чоловіка - 4, дивляться по телевізору хокей, футбол і бокс - 9, роблять у квартирі ремонт - 44 відсотки від числа опитаних.

Яку невластиву роботу виконують по будинку чоловіки?

Виявилося, що витирають пил з меблів - 8 відсотків від числа опитаних за анкетою чоловіків, миють підлогу - 6 відсотків, перуть - 21, вишивають - 1, шиють - 3, готують їжу - 18, гладять білизну - 4, миють вікна - 0,5 вирощують кімнатні квіти - 3, бігають по магазинах - 14, в'яжуть - 20, латають білизну - 2, пришивають гудзики - 8 відсотків від числа опитаних.


Джерело

16.04.10

Створення форм HTML в режимі онлайн за допомогою Formsite

Якщо ви хочете створювати інтерактивні HTML-форми для збору даних або проведення досліджень, Formsite цілком може вам стати в нагоді. Formsite дозволяє вам конструювати форми різного призначення. За допомогою Formsite створювати інтерактивні форми професійного рівня, а також викладати їх на сторінку можна за лічені хвилини.
Вам надається набір готових шаблонів, які ви можете використовувати для виготовлення форм, або ж, вибравши відповідний інструмент, ви отримаєте можливість створювати власні форми, що відповідають саме вашим потребам. Після введення вашої форми в дію і звернення до неї користувачів, ви зможете аналізувати статистику, що описує результати її роботи, і завантажувати ваші дані для обробки в режимі оффлайн.

Безкоштовна версія Formsite безстрокова, але вам доведеться обмежитися п'ятьма формами, (до 50 пунктів у кожній, до 10 підсумкових результатів на кожну, 100 заповнень на місяць), а загальний розмір файлу не повинен перевищувати 50 МБ.

Основні особливості Formsite:


Кредитні карти: Ви можете створювати форми для операцій з кредитними картами та розміщення замовлень, через які можна підключатися до деяких платіжним шлюзів, наприклад, Paypal і Google Checkout. Є функції автоматичного підсумовування, обчислення, обліку відсотків і знижок. Formsite управляється кодами SSL, забезпечуючи надійне середовище для виконання операцій з кредитними картами.

15.04.10

Безкоштовне ПЗ як альтернативи програмній продукції Adobe

Своєю вартістю ПЗ Adobe може відлякати як досвідчених, так і початківців розробників творчих проектів, проте є безкоштовні зразки, якими можна замінити популярні програмні продукти Adobe.

Новачки особливо легко вірять, що програмні продукти, пропоновані Adobe, - єдині доступні зразки ПЗ професійного рівня, хоча, насправді, є безліч різних безкоштовних альтернативних варіантів основних елементів дизайнерського набору.

Adobe Dreamweaver


1. KompoZer - повноцінна авторська система створення веб-сторінок, що поєднує функції мережного управління файлами з легким у використанні редактором веб-сторінок, що відображає текст в кінцевому вигляді по ходу його набору (WYSIWYG).
KompoZer дуже проста у використанні, що робить його ідеальним для нетехнічних користувачів комп'ютерів, які хочуть створити привабливий, професійний веб-сайт без необхідності знати HTML чи веб-кодування.


14.04.10

Методика викладання інформатики

Є. А. Шестопалов

Впровадження в загальноосвітніх навчальних закладах сучасних комп'ютерів і програми "Інформатика, 10-11 класи" (автори: М. Жалдак, Н. Морзе, Г. Науменко), 2002, ре­ко­мендованої Міністерством освіти і науки України, проводиться в умовах, які стримують цей процес. Серед них такі:

  • відсутність методики викладання інфор­матики;
  • відсутність підручників, які б відповідали "Програмі-2002";
  • відсутність тренажерів, навчальних програм тощо;
  • викладання інформатики непідготовленими вчителями.

Викладання інформатики, за браком спеціалістів, доручають вчителям математики, фізики і навіть історії. Такий процес можна було б вітати, якби ці вчителі не переносили у викладання но­вого предмету тради­ційні ме­то­­дики викладання своїх предметів. Наприклад, тему "Windows" безглуздо викладати за тією ж методикою, що "Біном Ньютона" або "Пере­яславська рада". Є приклади, коли інформатику весь урок читають всьому класу (?) у вигляді лекції (?) при вимкнутих комп'ютерах, опи­тування одного (?) учня проводиться біля дошки або з місця при бездіяльності інших учнів. Зустрічається зменшення встановленої "Програмою-2002" кіль­кості годин з 2 до 1 год. на тиждень.

Застосування традиційних мето­дів робить неможливим виконання наси­ченої "Програми-2002". Вчителі ведуть викладання пред­мета фрагментами, учні одержують поверхневі і неповні знання та навички з основ інформатики та обчислювальної техніки.

Проблему можна вирішити, впровадивши проведення уроків інформатики за методикою, яка базується на використанні комп'ютерів у навчальному процесі, що дозволить інтенсифікувати заняття. Необхідні умови для впровадження такої методики:

* наявність не менше 10 сучасних комп'ютерів;
* проведення уроків тільки по групах;
* не менше 2-ох уроків на тиждень в 10-их і 11-их класах;
* не більше 2-ох учнів за комп'ютером;
* безумовне виконання "Програми-2002";
* наявність посібників, що відповідають "Програмі-2002";
* друкований посібник у кожного учня.

13.04.10

teachvideo про Google Wave

Огляд, установка Google Wave
Інтерфейс Google Wave
Панель «Navigation» в Google Wave
Операції над хвилями
Як працювати з хвилями (ч.1)
Як працювати з хвилями (ч.2)
Розширення Google Wave

Професійні компетенції

Професійні компетенції дають плідну модель для навчання та розвитку, можна застосувати до всіх трьох підходів (методи, поведінку, компетенції в цілому).
Ця модель може допомогти у здійсненні:

  1. Об'єктивної оцінки необхідності навчання та розвитку
  2. Розробки структури діяльності з навчання та розвитку
  3. Вибору ефективних видів навчання та розвитку
  4. Оцінки навчання - щоб воно відповідало призначеним цілям навчання і розвитку і стратегії організації
  5. Управління просуванням до мети навчання та розвитку.

Джерело

12.04.10

Жива стрічка Google Buzz

Увімкнення живої стрічки Google Buzz
Налаштування живої стрічки Google Buzz
Налаштування профілю Google для роботи з Google Buzz
Підключення соціальних сервісів у Google Buzz
Редагування повідомлень у Google Buzz
Google Buzz: публікація оновлень
Підписка і пошук
Додавання коментарів

Формування професійних компетенції

Формування професійних компетенції - це результат вмілого застосування різних методів навчання в поєднанні з конкретною ситуацією, цінностями, здібностями і знаннями. Наприклад, успішне керівництво командою може бути результатом ефективного навчання застосування таких методів, як: інтерв'ювання з метою оцінки роботи, проведення робочих нарад, надання «зворотного зв'язку», управління виконанням.

Джерело

11.04.10

Google Picasa 3 і Веб-альбоми Picasa

Нові можливості Google Picasa 3 і Веб-альбомів Picasa
Упорядкування фотографій у Google Picasa
Редагування фотографій
Імпорт фотографій
Редагування фотграфій
Загальний доступ до фотографій і альбомів
Резервне копіювання фотографій
Picasa Photo Viewer переглядач фотографій
Друк фотографій

Синхронізація змін Picasa 3 з Веб-альбомами Picasa
Ретушування зображень в Google Picasa 3
Попередній перегляд зображень Picasa Photo Viewer
Створення відеофільму
Створення знімків екрану
Додавання на фотографії тексту
Друк підписів
Завантаження файлів у Веб-альбоми
Керування налаштуваннями Веб Picasa
переміщення тек на жорсткому диску
Докладні відомості про фотографії
Налаштування конфіденційності

10.04.10

Методика викладання iнформатики. Навчальний посібник

Вступ
РОЗДІЛ 1. МЕТОДИЧНА СИСТЕМА НАВЧАННЯ ІНФОРМАТИКИ
1.1. Інформатика як наука і як навчальний предмет
1.2. Передумови становлення теорії методичних систем
1.3. Поняття методичної системи навчання
1.4. Методична система навчання інформатики в загальноосвітній школі і педагогічному університеті
1.4.1. Аналіз методичної системи навчання інформатики.
1.4.2. Особливості шкільного курсу інформатики.
1.4.3. Перспективи розвитку шкільного курсу інформатики
1.4.4. Диференційоване навчання інформатики
1.5. Психолого-дидактичні основи навчання інформатики
1.5.1. Основні концепції організації й управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів
1.5.2 Використання діяльнісної теорії навчання та теорії поетапного формування розумових дій при навчанні інформатики
1.5.3. Роль загальних розумових дій і прийомів розумової діяльності у навчанні інформатики
1.5.4. Психолого-дидактичний аналіз помилок учнів при навчанні інформатики та шляхи їх попередження і усунення
1.5.5. Перевірка і оцінювання результатів навчання інформатики
РОЗДІЛ 2. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ДОБІРУ ЗМІСТУ, МЕТОДІВ, ФОРМ І ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ..
2.1. Принципи навчання інформатики.
2.2. Добір змісту навчайся.
2.3. Добір методів навчання
2.4. Добір засобів навчання
2.5. Добір форм навчання
РОЗДІЛ 3. ПРОЕКТУВАННЯ СИСТЕМИ МЕТОДИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ
3.1. Діяльнісна модель професійної підготовки вчителя інформатики
Розвиток освітньої галузі "Інформатика" і добір змісту освіти при підготовці вчителів інформатики в педагогічному університеті
3.2. Концепція методичної підготовки майбутніх вчителів інформатики
3.3. Цілі методичної підготовки вчителя інформатики
3.4.1. Цілі навчання спеціаліста
3.4.2. Цілі навчання магістра
3.5.Зміст навчання в системі методичної підготовки вчителя
3.5.1. Зміст загальної методики навчання інформатики
3.5.2. Зміст часткової методики навчання інформатики
3.6. Методи навчання в системі методичної підготовки вчителя
3.7. Форми навчання в системі методичної підготовки вчителя
3.8. Засоби навчання в системі методичної підготовки вчителя
3.9. Підготовка майбутніх вчителів до використання комп'ютерних телекомунікацій
РОЗДІЛ 4. ДОБІР ЗМІСТУ КУРСУ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ІНФОРМАТИКИ
4.1. Особливості формування поняття інформації
4.2. Особливості вивчення інформаційної системи
4.3. Особливості вивчення поняття операційної системи
4.4. Навчання основ інформаційних технологій.
4.4.1. Графічний редактор
4.4.2. Текстовий редактор
4.4.3. Табличний редактор
4.4.4. Бази даних та системи управління базами даних
4.4.5 Глобальна мережа Інтернет
4.5. Навчання основ алгоритмізації та програмування
4.5.1. Загальні методичні підходи.
4.5.2. Методика ознайомлення учнів з поняттям моделі
4.5.3. Ідеї і методи структурного програмування
4.5.4. Навчальна алгоритмічна мова
4.5.5. Методика вивчення середовища візуального програмування
ЛІТЕРАТУРА
Завантажити

09.04.10

Стандарт освіти. Основна школа

Вимоги до мінімального обов'язкового рівня засвоєння змісту


Основна школа


Зміст навчання

Обов'язкові
результати навчання


Інформація
та інформаційні процеси




Інформація, форми подання інформації.
Носії інформації.Інформаційні процеси.

Знати зміст
понять інформація, повідомлення, сигнал, інформаційний процес. Знати основні
форми подання інформації (символьна, текстова, графічна, звукова), носії
інформації (при зберіганні, при передаванні) та їх основні характеристики.


Дискретизація інформації.
Кодування інформації.


Мати уявлення
про переведення тексту, звуку, зображення в дискретну (цифрову) форму. Мати
поняття про двійкове кодування інформації.

Ємність запам'ятовуючих пристроїв
комп'ютера. Одиниці вимірювання ємності запам'ятовуючих пристроїв.


Мати поняття про
ємність запам'ятовуючих пристроїв комп'ютера та знати одиниці вимірювання
ємності.

Інформатизація суспільства і роль в
ній засобів НІТ.


Мати поняття про
процеси інформатизації суспільства і роль в них засобів НІТ (обчислювальної
техніки).

Моделювання




Моделювання. Основні типи
моделювання.


Мати уявлення
про моделювання як метод пізнання. Знати основні типи моделювання (фізичне,
математичне, інформаційне та ін.)

Інформаційне моделювання.


Мати поняття про
інформаційне моделювання.

Приклади інформаційних моделей та їх
дослідження за допомогою засобів НІТ.


Вміти будувати
найпростіші інформаційні моделі і досліджувати їх за допомогою засобів НІТ.
Розуміти зміст відношення "об'єкт-модель".

Інформаційні
технології




Інформаційна
система




Структура інформаційної системи.
Апаратна і програмна складові. Основні пристрої аппаратної складової.


Знати правила
техніки безпеки при роботі з комп'ютером. Мати уявлення про структуру
інформаційної системи. Знати функціональну схему комп'ютера. Знати основні
компоненти апаратної складової інформаційної системи та їх функціональне
призначення. Вміти користуватися клавіатурою, маніпулятором "миша";
меню; звернутися до послуг меню в меню-системі, до довідкової інформації
(Неlр).

Принципи функціонування комп'ютера.


Мати поняття про
принципи функціонування комп'ютера. Знати суть принципу автоматичного
виконання програм.

Кодування та подання інформації в
пам'яті комп'ютера.


Мати уявлення
про принципи кодування інформації в пам'яті комп'ютера.

Програмне забезпечення.


Знати загальне
призначення програмного забезпечення, мати уявлення про основні типи
програмного забезпечення.

Операційна система. Операційні
оболонки.


Мати уявлення
про операційну систему, операційну оболонку.

Поняття файла. Каталоги. Підкаталоги.
Операції з файлами.


Мати поняття про
файл, каталог, підкаталог. Вміти виводити на екран інформацію про файли в
зовнішній пам'яті, копіювати, переіменовувати, вилучати файли, виводити вміст
текстових файлів на екран, завантажувати до оперативної пам'яті і запускати
на виконання виконувані файли. Вміти працювати з програмами для підтримки
навчання шкільних предметів, навчальними ігровими програмами.

Системи опрацювання текстів.


Мати поняття про
системи опрацювання текстів; знати основні правила роботи з конкретним
текстовим редактором, основні операції щодо підготовки тексту з допомогою
текстового редактора. Вміти завантажити текстовий редактор, вводити тексти з
клавіатури і з файла, редагувати тексти, підготувати текст до виведення,
виводити тексти у файл і друкувати.

Системи опрацювання графічних
зображень.


Мати поняття про
системи опрацювання графічних зображень, знати найпростіші операції для
створення, редагування і виведення графічних образів у середовищі конкретного
графічного редактора. Вміти завантажити графічний редакторі створювати
найпростіші графічні зображення; вводити зображення у файл і друкувати.

Електронні таблиці


Знати
призначення електронних таблиць, правила роботи з електронними таблицями,
основні операції надданими в електронній таблиці. Вміти завантажити програму
опрацювання електронних таблиць; вводити тексти, числа та формули;
опрацьовувати табличну інформацію; будувати стовпчикові та кругові діаграми
на основі табличних даних.

Інформаційно-пошукові системи. Бази
даних


Мати уявлення
про інформаційно-пошукові системи. Мати поняття про бази даних та їх моделі,
знати найпростіші операції системи управління базою даних. Вміти завантажити
систему управління базою даних; будувати описи об'єктів в термінах
"елемент-властивість-відношення"; створювати структуру бази даних
та заповнювати базу інформацією; вносити зміни до інформації в базі;
звертатися із запитами до бази даних; впорядковувати записи в базі;
організувати пошук потрібної інформації.

Експертні системи


Мати уявлення про експертні системи.

Гіпертекст і гіпертекстові системи


Мати уявлення про гіпертекст і
гіпертекстові системи.

Програмні засоби навчального
призначення для підтримки вивчення різних шкільних предметів


Вміти
користуватися програмними засобами (розв'язувачами, тренажерами, експертними системами)
навчального призначення для підтримки вивчення математики, фізики, рідної та
іноземної мов, хімії та ін.

Телекомунікаційні системи. Електронна
пошта


Мати уявлення
про телекомунікаційні системи. Вміти передавати повідомлення електронною
поштою.

Технологія розв'язування задач з
використанням засобів НІТ




Основні етапи розв'язування
прикладної задачі з використанням засобів НІТ, зміст і призначення кожного
етапу


Знати структуру
діяльності щодо розв'язування прикладної задачі з використанням засобів НІТ
(постановка задачі, побудова моделі, добір засобів, виконання дій, аналіз
результатів, оцінка адекватності моделі об'єкта, що досліджується, уточнення
моделі). Розв'язування навчально-дослідницьких задач. Вміти розв'язувати
прості типові дослідницькі задачі з використанням програмних засобів
навчального призначення.

Алгоритмізація
і програмування




Поняття алгоритму. Основні
властивості алгоритмів.Способи опису алгоритмів.
Виконавець алгоритму

Знати суть
поняття алгоритму, основні властивості алгоритму, основні способи описування
алгоритмів. Мати поняття про виконавця алгоритму, систему команд виконавця,
про можливість автоматичного виконання алгоритмів. Вміти застосовувати різні
способи опи су алгоритмів. Знати зміст понять: проста команда, складена
команда.

Базові структури алгоритмів

Знати основні
базові структури алгоритмів та вміти їх описувати.

Алгоритмічні мови

Розуміти зміст
поняття «алгоритмічна мова».

Навчальна алгоритмічна мова. Основні
елементи мови (символи,слова, вирази, команди). Опис алгоритмів навчальною
алгоритмічною мовою

Мати поняття про
навчальну алгоритмічну мову, знати правила опису алгоритмів навчальною
алгоритмічною мовою.

Величини та їх типи. Опис алгоритмів
роботи з величинами

Вміти визначати
типи величин та описувати їх навчальною алгоритмічною мовою. Мати поняття про
"бібліотеки алгоритмів", структурний підхід до побудови алгоритмів.
Вміти проектувати алгоритми, використовуючи метод пок-рокової деталізації.
Вміти будувати і описувати навчальною алгоритмічною мовою найпростіші
алгоритми (лінійні, з розгалуженням, циклічні). Вміти використовувати прості
і складені умови при розробці алгоритмів. Вміти розпізнавати базові структури
алгоритмів в описі алгоритму. Вміти складати найпростіші алгоритми на
опрацювання табличних і рядкових величин.

Алгоритми створення і опрацювання
графічних зображень

Вміти будувати
прості алгоритми для виконавця типу "Черепашка". Програма і мови
програмування. Мати поняття програми і мови програмування. Знати класифікацію
мов програмування за рівнями.

Поняття транслятора Інтегровані
середовища програмування

Мати поняття про
трансляцію та компіляцію програм, інтегровані середовища програмування.

Мова програмування. Алфавіт. Основні
поняття мови: ідентифікатори, числа, рядки, описи, оператори. Структура
програми

Знати правила
запису ідентифікаторів, чисел, рядків, структуру програми.

Типи даних. Вирази

Мати поняття про
стандартні типи даних. Вміти записувати мовою програмування нескладні вирази
(числові, символьні, логічні) та знати порядок виконання дій при обчисленні
виразу.

Оператори. Оператор присвоювання,
оператор введення, виведення. Опис вказівок повторення і розгалуження мовою
програмування. Опис умов

Знати правила
запису і виконання операторів: присвоювання, введення, виведення, повторення,
розгалуження. Вміти записувати прості і складені умови при описі програм.

Процедури і функції. Використання
готових програм з бібліотеки

Вміти розробляти
нескладні програми з використанням процедур і функцій, використовувати
процедури і функції з бібліотеки. Вміти складати, описувати мовою
програмування і реалізовувати на комп'ютері найпростіші алгоритми (лінійні, з
розгалуженням, циклічні).

Графічний екран. Вказівки для роботи
в графічному режимі

Знати
особливості опрацювання графічної інформації. Вміти складати і реалізувати на
комп'ютері найпростіші програми на опрацювання графічної інформації. Мати
поняття про створення на екрані рухомих образів.

Масиви. Алгоритми і програми роботи з
масивами. Методи впорядкування та пошуку елементів лінійного масиву. Робота з
рядками

Вміти описувати
лінійні і прямокутні таблиці (масиви) засобами мови програмування. Мати
уявлення про методи пошуку та впорядкування елементів лінійного масиву. Вміти
складати, описувати мовою програмування і реалізовувати на комп'ютері найпростіші
алгоритми на опрацювання табличних і рядкових величин.

Майбутнє шкільної інформатики. Тенденції розвитку освітніх інформаційно-комунікативних технологій

Співаковський О.В.

Херсонський державний університет

Я думаю, що кожен у своєму житті ставив запитання, яким буде час, що прийде, що необхідно зробити, щоб він був адекватний сподіванням й устремлінням, як передбачити наслідки прийнятих рішень. Щоб точніше побачити майбутнє, необхідно краще усвідомити минуле. Уявлення про майбутнє шкільної інформатики ми будемо розглядати саме через призму її
минулого. І хоча це минуле нараховує лише 20 років, можна сміливо стверджувати, що воно вже має не просто етапи, але й свої епохи розвитку. Також важливо зрозуміти, що будь-яка частковість найкраще проглядається у єдності, якою вона зумовлена. І тому перш ніж розглядати й аналізувати 20 років існування шкільної інформатики для окреслення її майбутнього, ми все ж
таки повинні спочатку розглянути історію виникнення інформаційних технологій, їх роль у становленні людства, вплив на створення й функціонування інститутів освіти в контексті історичного розвитку людської цивілізації, виділити типологічні ознаки класифікації інформаційних епох, зрозуміти й ідентифікувати епоху сьогоднішню для усвідомлення епохи майбутньої. І побачити в цьому майбутньому місце й роль шкільної інформатики. Спробувати розглянути її основні складові (зміст, методика викладання, технічне й програмне забезпечення, педагогічні кадри, організаційні форми, фінансові ресурси, інфраструктура й т.і.) не тільки з
позиції «речі в собі», але в першу чергу через призму її впливу на розвиток системи освіти зокрема і суспільства в цілому. Сказане вище не просто гарні слова, а шкільний предмет інформатики не ще один у ряді інших дисциплін. Той, хто так думає, глибоко помиляється. Саме усвідомленню того факту, що ми маємо справу із предметом, здатним якісно змінити не тільки освітній процес, але суттєво вплинути на менталітет людей, які прийдуть у світ, на методи вирішення завдань не тільки шкільних, але й тих, що зустрічаються в навколишньому середовищі, на технології прийняття рішень, і в кінцевому результаті – на способи життя людства, саме цьому й присвячена дана стаття. А з концептуальної точки зору її виклад буде знаходитися в площині, позначеної двома векторами, представленими відповідно пропозиціями, виділеними вище жирним.
Спочатку введемо типологічну ознаку, що характеризує класифікацію історичного розвитку цивілізації як «технологію передачі знань від покоління до покоління». Такий критерій дозволяє виділити наступні історичні епохи.
Період історичного розвитку людства, де слово виступає домінантною інформаційною технологією, назвемо епохою слова, яка характеризувалася певною відсутністю технологій накопичення знань, інституту їх передачі, оскільки основним джерелом такої передачі від покоління до покоління була людина.
Поява нової інформаційної технології передачі знань – писемності – зумовила другу інформаційну революцію в історії розвитку цивілізації, початок якої відносять до часів виникнення глиняних дощечок та папірусу. Археологічні дослідження свідчать, що ці події відбувалися близько 5 тисяч років тому. Назвемо цей етап розвитку людської цивілізації, де провідна інформаційна технологія передачі знань будувалась на писемності, епохою писемності. Необхідно відзначити, що саме в цей період з'явилися школи й бібліотеки як спеціальні інститути суспільства, призначені для цілеспрямованої передачі знань від попередніх поколінь до наступних. Основним протиріччям в епоху рукопису була факт неможливості масового поширення знань через відсутність технологій тиражування.

08.04.10

Альтернативні варіанти баз даних з відкритим кодом (Open Source)

Більшість спеціалістів з ІТ відомі такі бази даних:
  • MySQL
  • PostgreSQL
  • MSSQL
  • SQLite
  • MS Access

Те, що ці бази даних використовують частіше за все, цілком зрозуміло. З ними надається відмінна документація, у них велике число прихильників, які завжди дадуть відповідь вам на питання і дадуть пораду, їх можна без проблем використовувати з усіма поширеними CMS, вони досить прості у використанні, а також їх радить велика частина компаній і сервісів, що надають хостингові послуги.

Але у світі є багато інших баз даних, які завойовують популярність з кожним днем, до того ж, у них навіть можуть бути переваги перед тими програмами, які використовуєте ви.


MongoDB


Це високопродуктивна база даних, орієнтована на документи (структури типу JSON), яка розповсюджується з відкритим кодом. Програма може використовувати драйвери для більшості популярних мов програмування (PHP, Python, Perl, Ruby, javascript, C + + і так далі).


Стандарт освіти. Старша школа (інформатика)

Вимоги до мінімального обов'язкового рівня засвоєння змісту

Старша школа


Інформація та інформаційні процеси


Кодування та подання інформації в комп'ютері

Мати поняття про принципи кодування інформації. Знати особливості двійкової форми подання інформації та її переваги. Знати типи величин, форми їх подання і опрацювання на
комп'ютері.


Інформаційні технології


Інформаційна система


Інформаційна система, її структура. Основні пристрої апаратної складової інформаційної системи, принципи функціонування комп'ютера

Знати структуру інформаційної системи, основні характеристики і функції процесора, види
пам'яті; основні характеристики дисплеїв, принтерів; при значення сканера; призначення кон-троллерів, адаптерів; роль магістралі; принципи взаємодії основних пристроїв комп'ютера при опрацюванні інформації; види магнітних дисків та їх основні характеристики.


Програмне забезпечення

Знати структуру програмного забезпечення інформаційної системи. Операційна система, її
складові. Знати призначення і принципи роботи операційної системи. Вміти завантажити операційну систему. Вміти працювати з файлами, каталогами.


Мережі

Мати уявлення про локальні, регіональні, глобальні мережі; про апаратне і програмне забезпечення роботи мережі. Вміти користуватися електронною поштою.


Архівація і розархівація файлів

Мати уявлення про розміщення інформації на магнітних дисках. Мати поняття про архівацію файлів. Вміти створювати архів, переглядати вміст архіву, вилучати файли з архіву, вибирати файли з архіву.


Віруси й антивірусні програми

Мати поняття про комп'ютерні віруси і антивірусні програми. Вміти запускати антивірусну
програму, визначати, чи заражені диск або пам'ять комп'ютера комп'ютерним вірусом; нейтралізувати комп'ютерні віруси.


Видавничі системи

Мати поняття про одну з видавничих систем (типу Word). Вміти підготувати і надрукувати простий документ, який містить текст, таблиці, формули, графічні об'єкти.


Системи Мultymedіа

Мати уявлення про системи Мultymedіа.


Інтелектуальні бази даних

Мати поняття про інтелектуальні бази даних. Вміти розв'язувати найпростіші задачі в базі
даних.


Штучний інтелект. Експертні системи.

Мати уявлення про напрями інтелектуалізації інформаційних технологій, що реалізуються в рамках штучного інте лекту. Знати призначення, структуру і принципи роботи експертної системи; приклади експертних систем; основні принципи організації діалогу в конкретній експертній оболонці. Мати уявлення про типи експертних систем та моделі подання знань. Вміти вести діалог з експертною системою, розв'язувати простіші задачі в експертній системі.


Технологія розв'язування задач з використанням засобів НІТ


Чисельні методи розв'язування найпростіших задач. Подання чисел в пам'яті комп'ютера, виконання арифметичних операцій

Мати поняття про чисельні методи розв'язування задач, про подання чисел в пам'яті комп'ютера, точність виконання арифметичних операцій.


Розв'язування навчально-дослідницьких задач

Розуміти призначення і зміст основних ланок технологічного циклу «об'єкт - постановка задачі - побудова інформаційної моделі - побудова алгоритму -комп'ютерна реалізація - виконання дій - аналіз результатів». Мати поняття про коректність постановки задачі. Вміти правильно підібрати програмно-апаратні засоби для розв'язування навчальних задач. Вміти розв'язувати найпростіші типові навчально-дослідницькі задачі.

Алгоритмізація і програмування


Системи візуального програмування.

Мати уявлення про візуальне програмування, системи візуального програмування (типу Visual Ваsіс, Delphу, Fansy). Об'єктно-орієнтоване програмування. Мати уявлення про об'єктно-орієнтоване програмування.


Поняття про числення висловлень. Поняття предиката, кванторів.

Мати поняття про числення висловлень. Вміти будувати таблиці істинності для найпростіших логічних формул; записувати речення природної мови у вигляді формул числення висловлень. Мати поняття про предикат, квантори.


Процедурне і декларативне програмування. Поняття про логічне програмування.

Знати суть процедурного і декларативного програмування. Мати уявлення про логічне
програмування.

07.04.10

Обов'язковий мінімум змісту освіти (інформатика)

Основна школа

Інформація та інформаційні процеси.

Інформація, форми подання інформації. Носії інформації. Інформаційні процеси. Дискретизація інформації. Кодування інформації. Ємність запам'ятовуючих пристроїв комп'ютера. Одиниці вимірювання ємності запам'ятовуючих пристроїв. Інформатизація суспільства і роль в ній засобів НІТ.


Моделювання.

Моделювання як метод пізнання. Основні типи моделювання. Інформаційне (математичне) моделювання. Приклади інформаційних моделей та їх дослідження за допомогою засобів НІТ.


Інформаційні технології.

Інформаційна система. Структура інформаційної системи. Апаратна і програмна її складові. Функціональна схема комп'ютера. Принципи функціонування комп'ютера. Основні пристрої апаратної складової. Кодування та подання інформації в пам'яті комп'ютера. Програмне забезпечення. Операційна система. Операційні оболонки. Поняття файла. Каталоги. Підкаталоги. Операції з файлами. Системи опрацювання текстів. Системи опрацювання графічних зображень. Електронні таблиці. Інформаційно-пошукові системи. Бази даних. Експертні системи. Ппертекст і гіпер-текстові системи. Програмні засоби навчального призначення для підтримки вивчення шкільних предметів.Телекомунікаційні системи. Електронна пошта.


Технологія розв'язування задач з використанням засобів НІТ. Основні етапи розв'язування прикладної задачі з використанням засобів НІТ, зміст і призначення кожного етапу. Розв'язування навчально-дослідницьких задач.


Алгоритмізація і програмування

Поняття алгоритму. Основні властивості алгоритмів. Способи опису алгоритмів. Виконавець алгоритму. Базові структури алгоритмів. Алгоритмічні мови. Навчальна алгоритмічна мова. Основні елементи мови (символи, слова, вирази, команди). Опис алгоритмів навчальною алгоритмічною мовою. Величини та їх типи. Опис алгоритмів роботи з величинами. Алгоритми створення і опрацювання графічних зображень. Програма і мови програмування. Поняття транслятора. Інтегровані середовища програмування. Мова програмування Алфавіт. Основні поняття мови: ідентифікатори, числа, рядки, описи, оператори. Структура програми. Типи даних. Вирази. Оператори. Оператор присвоювання. Оператори введення, виведення. Опис вказівок повторення і розгалуження мовою програмування. Опис умов. Структурний підхід до розробки алгоритмів і програм. Процедури і функції. Використання готових програм з бібліотеки. Графічний екран. Вказівки для роботи в графічному режимі. Масиви. Алгоритми і програми роботи з масивами. Методи впорядкування та пошуку елементів лінійного масиву. Робота з рядками.


Старша школа


Інформація та інформаційні процеси

Кодування та подання інформації в комп'ютері


Інформаційні технології

Інформаційна система

Інформаційна система, її структура. Основні пристрої апаратної складової інформаційної системи. Програмне забезпечення. Операційна система, її складові. Мережі. Архівація і розархівація файлів. Віруси й антивірусні програми. Видавничі системи. Системи Мultymedіа. Інтелектуальні бази даних. Штучний інтелект. Експертні системи.


Технологія розв'язування задач з використанням засобів НІТ. Чисельні методи розв'язування найпростіших задач. Подання чисел в пам'яті комп'ютера, виконання арифметичних операцій. Розв'язування навчально-дослідницьких задач.


Алгоритмізація і програмування.

Системи візуального програмування. Об'єктно-орієнтоване програмування. Поняття про числення висловлень. Поняття предиката, кванторів. Процедурне і декларативне програмування. Поняття про логічне програмування.

7 операційних систем, про які ви могли навіть і не чути

Відомо, що перелік операційних систем досить великий. напевне є серед нижченаведеного переліку й такі, про які ви не чули. А їх варто взяти на замітку, так як вони досить функціональні. Перевагою цих ОС є те, що ви можете завантажити операційні системи, пройшовши по посиланнях. Ознайомтеся з ними і поділіться своєю думкою в коментарях.

Якщо вам знайомі ще якісь «кустарні» дистрибутиви, будь ласка, поділіться з нами :).

1. Slax

LiveCD-дистрибутив операційної системи GNU/Linux, що базується на Slackware. Цей дистрибутив не потребує інсталляції на жорсткий диск, завантажується з різних носіїв (таких як USB flash drive або CDROM). В якості одної з функцій дистрибутива передбачена робота з оперативної пам'яті комп'ютера (тобто він завантажується в пам'ять і звільняє носій, з якого він був завантажений). Великою перевагою Slax є модульна структура, яка дозволяє легко модифікувати його під конкретні потреби користувача. Версія 6.X базується на SquashFS v3.1 з патчем LZMA для покращення стискання даних і aufs як заміна UnionFS. Поточна версія SLAX 6.0.0.0 вийшла 13 лютого 2008 і займає 195 мегабайт. Планується випустити українську версію дистрибутиву. Незважаючи на такий маленький розмір, система пропонує вам широкий вибір серед заздалегідь встановлених програм для повсякденного використання. До того ж, вона оснащена дуже гарним інтерфейсом і корисними інструментами відновлення для адміністраторів.

06.04.10

Створення опитування за допомогою Документів Google

Документи - один із сервісів (служб) Google. Документи Google надають можливість не лише роботи з текстовими і табличними даними та презентаціями, а й інструмент для створення опитування. Причому, результати створеного вами опитування автоматично відтворюються у вигляді електронної таблиці у ваших Документах Google. Інтерфейс для створення опитування (Форми) досить простий, необхідно лише уважно читати і чітко виконувати інструкції, які вам пропонуються.
Якщо у вас є дані для входу у сервіси Google, то скористайтеся ним для входу до служби Документи Google. Можна пройти реєстрацію безпосередньо в службі Документи Google.

Якщо Ви вже зареєстровані в поштовому сервісі Gmail (або Picasa, або Blogger і т.д.) то ці ж дані пропустять вас і в Документи Google.

Для реєстрації у Gmail треба:

1. Зайти на сайт Інтернету http://www.google.com.ua.
2. Натиснути на посилання Gmail.
3. Вибрати пункт зареєструватися в Gmail і ввести свої персональні дані (уважно набирайте капчу).
4. Після реєстрації необхідно на сайті http://www.google.com.ua вибрати Моя сторінка iGoogle, потім натиснути кнопку Увійти.
5. У полі «електронна пошта» вводимо свою адресу, за якою ми зареєструвалися в Gmail, у полі «пароль» - вводимо свій пароль.

02.04.10

Сайти з безкоштовними 3D моделями

З появою сервісів Google SketchUp (програма, яка дозволяє створювати, змінювати і спільно використовувати 3D-моделі) та Google 3D Warehouse (галерея 3D-моделей) зросла цікавість до 3D-моделювання у звичайних користувачів.

3D-моделі використовуються в безлічі різних галузей сучасної промисловості і користуються величезною популярністю. 3D моделі - це, по суті, зображення тривимірних об'єктів з використанням компіляції зібраних точок в 3D просторі і пов'язаних різними геометричними об'єктами. В Інтернет є безкоштовні галереї 3D моделей, хоча деякі з них тимчасово безкоштовні.

Отже, сайти з безкоштовними 3D моделями:

Turbo Squid

01.04.10

Гаджет для блога вчителя математики

З часів зародження WWW постала проблема про відображення математичних формул у браузерах. Для спеціалістів з ІТ така проблема була вирішена за допомогою мови розмітки тексту MathML. Проте для "простих смертних" ця проблема залишилася не вирішеною. Особливо, якщо як додаткове середовища навчання вчитель вибрав блог.
Але прогрес не стоїть на місці і рішення є. Можна вводити формули за допомогою редактора і отримувати постійне посилання на картинку з ними за допомогою гаджета Equation Editor.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...