Тема: Вказівка повторення
та її опис мовою програмування Паскаль.
Мета: Засвоїти призначення, види,
правила застосування і опису вказівок повторення.
Закріпити матеріал
про правила опису програми та застосування операторів введення і
виведення операторів введення і виведення даних.
Розвивати
логічне мислення.
Хід
уроку
1.
Організаційна частина.
Привітання.
Запис домашнього завдання §2.6
2.
Повторення опорних знань.
Фронтальне опитування
Що називається програмою ?
Як її створити ?
Загальна структура програми на
мові програмування Паскаль.
Які оператори вже вивчили ?
Самостійна робота на
комп’ютері
ü
Виконати завдання 12 на с.122
підручника
3.
Пояснення нового матеріалу
Повідомлення теми і мети уроку
-- Щоб краще зрозуміти новий матеріал, давайте спочатку
створимо просту програму додавання двох
чисел.
Program Dodavania_2_Chisel;
Uses Crt;
Var a, b, S : integer;
Begin
ClrScr;
Write(‘Введіть перше число ’);
Readln(a);
Write(‘Введіть друге число ’);
Readln(b);
S:=a+b;
Write(а,‘ + ’,b,’=’,S);
ReadKey
End.
-- Тепер трішки
ускладнимо задачу: потрібно змінити програму так, щоб можна було додати вже три
числа.
Program Dodavania_2_Chisel;
Uses Crt;
Var a, b, с, S : integer;
Begin
ClrScr;
Write(‘Введіть перше число ’);
Readln(a);
Write(‘Введіть друге число ’);
Readln(b);
Write(‘Введіть
третє число ’);
Readln(с);
S:=a+b+с;
Write(а,‘ + ’,b, ‘+ ’,c,’=’,S);
ReadKey
End.
-- А якщо потрібно
додати не три, а сто, тисячу чи сто тисяч чисел?
Для цього, мабуть потрібно автоматизувати
програму.
(Запис у зошит)
Для
багаторазового виконання однотипних операцій застосовують вказівку повторення –
цикли
Види:
§ з передумовою
§ з післяумовою
§ з параметром
Цикли з передумовою
-- Призначені для організації багаторазового виконання групи команд до тих пір, поки залишається
істинною умова виконання циклу.
-- Формат: While <умова> do
begin
<команди>
end;
-- Задача: скласти програму додавання 100 чисел.
Program Dodavania_1000_Chisel;
Uses Crt;
Var a, S : integer;
Begin
ClrScr;
S:=0;
і:=1;
While i<1001 do="" o:p="">1001>
begin
Write(‘Введіть ’,i,’ число ’);
Readln(a);
S:=S+a;
i:=i+1;
end;
Write(‘Сума тисячі чисел = ’,S);
ReadKey
End.
- Якщо умова у вказівці хибна при
першій же перевірці, то тіло циклу не виконається жодного разу.
- Умови While потрібно
підбирати таким чином, щоб в деякий момент вона змінила своє значення ,
інакше наступить „зациклення”.
- Програміст сам турбується про
збільшення лічильника циклу на 1 з допомогою
і:=i+1; або Inc(i);
Цикли з післяумовою
-- призначені для
багаторазового виконання групи вказівок до тих пір, поки умова циклу не стане
істинною.
-- Формат: Repeat
<вказівки>;
Until <умова>;
-- Змінимо
попередню задачу:
Program Dodavania_1000_Chisel;
Uses Crt;
Var a, S : integer;
Begin
ClrScr;
S:=0;
і:=1;
Repeat
Write(‘Введіть ’,i,’ число ’);
Readln(a);
S:=S+a;
Inc(i);
Until i>1000;
Write(‘Сума тисячі чисел = ’,S);
ReadKey
End.
- Тіло циклу, яке складається з групи
вказівок, не потрібно брати в дужки.
- Тіло циклу
виконується хоча б один раз.
- Конструкція Repeat Until KeyPressed використовується для організації паузи в процесі виконання
програми до натискання будь-якої клавіші.
Цикли з параметром
-- призначені для
багаторазового виконання тіла циклу для значень параметра циклу. Цю вказівку
застосовують тоді, коли наперед можна визначити кількість повторень виконання
вказівок циклу.
-- Формат: For <параметр>:=<вираз1> To <вираз2> Do
begin
<вказівки>;
end;
-- Змінимо задачу
ще раз:
Program Dodavania_1000_Chisel;
Uses Crt;
Var a, і, S : integer;
Begin
ClrScr;
S:=0;
For i:=1
to 1000 do
Begin
Write(‘Введіть ’,i,’ число ’);
Readln(a);
S:=S+a;
End;
Write(‘Сума тисячі чисел = ’,S);
ReadKey
End.
4.
Підсумок уроку.
- Що вивчали на уроці?
- Які види циклів ви знаєте?
- Яка між ними різниця?
- Основне призначення циклів.
- Що було незрозумілого на уроці?
-- На наступному
уроці закріпимо вивчений матеріал на
практиці – будемо створювати про -
грами із застосуванням циклів.
-- Урок закінчений,
до побачення.
Немає коментарів:
Дописати коментар